Navigácia

Odoslať stránku e-mailom

Obsah

Voľné pracovné miesto

Typ: ostatné
upsvar Voľné pracovné miesto

Poradca junior/senior pre oblasť ekonomického poradenstva v rámci národného projektu "Bezplatné poradenské činnosti v oblasti riadenia dlhov" - Bratislava

Číslo výberového konania:  VKP BDPII 48/2024

Názov projektu: Bezplatné poradenské činnosti v oblasti dlhov

Kód projektu: 401405DVN5                                                                                                                     

Funkcia: zamestnanec pri výkone práce vo verejnom záujme  - poradca junior/senior pre oblasť ekonomického poradenstva v rámci Národného projektu „Bezplatné dlhové poradenstvo“ 

Počet voľných miest: 1 (doba určitá – do 31.12.2024, s možnosťou predĺženia po dobu trvania projektu, max. do 30.11.2026)

Organizačný útvar:  Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny; sekcia sociálnych vecí a rodiny; oddelenie bezplatného dlhového poradenstva

Miesto výkonu práce:

Bratislava

Platová trieda: 9, funkčný plat je určený v súlade so zákonom č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme  a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Funkčný plat pozostáva z tarifného platu a priznaného osobného príplatku (spolu od 1500 Eur).

Forma realizácie výberového konania: online video pohovor

Hlavné úlohy: Koncepčná činnosť zameraná na využívanie finančných prostriedkov Európskej únie a iných verejných zdrojov alebo finančných prostriedkov iných finančných nástrojov. Poskytovanie bezplatného dlhového poradenstva nadmerne zadlženým osobám v oblasti osobných (rodinných) financií zamerané na optimalizáciu výdavkov, príjmov a ich vzájomného pomeru, na finančné plánovanie a vytváranie finančnej rezervy.

Činnosti budú zamerané najmä na:

  • Analýzu problematického dlhu a nastavenie ďalších krokov k jeho splateniu alebo optimálnemu zníženiu,
  • Analýzu všetkých dlhov klienta spolu s analýzou príjmovej a výdavkovej situácie a odporúčaním ciest optimalizácie rozpočtu,
  • Analýzu príjmov klienta a odporúčania k ich optimalizácii (využitie potenciálu na zvýšenie príjmov u klienta či v jeho rodine, identifikácia iných potenciálnych zdrojov),
  • Odporúčania ohľadom konsolidácie úverov, pôžičiek, poistiek a pod.,
  • Komplexné nastavenie rodinného rozpočtu v dlhodobom časovom horizonte a strednodobé monitorovanie jeho dodržiavania,
  • Analýzu majetkovej situácie klienta (najmä pre prípad hroziaceho osobného bankrotu) a odporúčania ďalších krokov pri eventuálnom nakladaní s majetkom,
  • Analýzu potreby a efektívnosti osobného bankrotu ako poslednej inštancie zbavenia sa dlhu,
  • Identifikáciu a analýzu príčin nadmerného zadlženia, analýzu rizík ekonomického správania (určenie priorít pomoci klientovi a stanovenie ďalšieho postupu a priebehu poradenstva),
  • Spolupráca s klientom na redukcii, resp. úplnej eliminácii nadmerného zadlženia,
  • Návrh preventívnych krokov a opatrení vedúcich k eliminácii zadlženia klienta v budúcnosti, redukovanie faktorov ovplyvňujúcich zadlženosť klienta, vedenie k vytváraniu finančných rezerv, úspor), vedenie k finančnej gramotnosti,
  • Spolupráca s dlhovými poradcami ďalších špecializácií dlhového poradenstva (právne a psychologické poradenstvo).

POŽIADAVKY NA ZAMESTNANCA:

Požadované vzdelanie uchádzača: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa

Pozícia poradca junior: 1 rok relevantnej praxe (ekonomické poradenstvo, účtovníctvo, rozpočtovníctvo, inkasné agentúry, správa pohľadávok)

Pozícia poradca senior: 3 roky relevantnej praxe (ekonomické poradenstvo, účtovníctvo, rozpočtovníctvo, inkasné agentúry, správa pohľadávok)


Jazykové znalosti: znalosť anglického jazyka výhodou

Počítačové a iné znalosti: Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Internet na pokročilej úrovni

Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti: veľmi dobré komunikačné, vyjednávacie a sociálne zručnosti, schopnosť tímovej práce aj samostatného rozhodovania, analytické a koncepčné myslenie, schopnosť sociálneho cítenia kombinovaná so schopnosťou odosobniť sa od problémov klienta, schopnosť zvládať stres a záťaž

Požadované odborné znalosti:  

Znalosť zákonov:

 Zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov,

  • Zákon č. 552/2003 Z. z. o Zákon o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších  predpisov,
  • Zákon č. 186/2009 Z. z. o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov,
  • Zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov,
  • Zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník,
  • Zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o dani z príjmov“),
  • Zákon č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
  • Zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov,
  • Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
  • Zákon č. 7/2005 Z.z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

 Informácie o projekte: www.pomahamedlznikom.sk

Kontakt pre poskytnutie informácií: 

Meno a priezvisko kontaktnej osoby:  Ing. Miroslava Kochanová

Telefón:  +421 22 0455 909

E-mail:   miroslava.kochanova2@upsvr.gov.sk

Adresa zamestnávateľa:  Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny, Špitálska č. 8, 812 67 Bratislava

Požadované doklady pre prihlásenie sa do výberového konania pre zamestnanca pri výkone práce vo verejnom záujme:

  • Písomná žiadosť o zaradenie do výberového konania s uvedením čísla výberového konania;
  • Motivačný list;
  • Kópia diplomu alebo iného rovnocenného dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní;
  • Profesijný štruktúrovaný životopis vo formáte EUROPASS;
  • Písomné čestné vyhlásenie o bezúhonnosti;
  • Písomné čestné vyhlásenie o pravdivosti všetkých údajov uvedených v kópii diplomu a v profesijnom štruktúrovanom životopise.

 Termín podania žiadosti o zaradenie do výberového konania je do 16.09.2024.

V určenom termíne ich zasielajte na adresu zamestnávateľa alebo e-mailom, ktoré sú  uvedené v texte inzerátu. Rozhodujúci je dátum podania na poštovú prepravu alebo dátum odoslania e-mailu. Po tomto termíne budú vybraní uchádzači pozvaní na pohovor.  Svoj telefonický a e-mail kontakt uveďte vo svojej žiadosti.


Vytvorené: 10. 9. 2024
Posledná aktualizácia: 10. 9. 2024 13:45
Autor: Lucia Beňadiková